Zakelijk bloggen - klaar voor de start?

Dan is zakelijk bloggen je werk en heb je zelf geen blog... Dat kan natuurlijk niet. 
Tot niet zo heel lang geleden had ik niet eens een eigen website. Simpelweg geen tijd voor (of beter gezegd:  ik maakte er geen tijd voor).  
 
 Herken je dat? 
 
 Je weet hoe belangrijk het is om online zichtbaar te zijn, maar je komt er gewoon niet aan toe. Opdrachten die direct geld opleveren hebben voorrang op  lange termijn investeringen.

Zakelijk bloggen kost tijd

Veel tijd. Oké, Héél veel tijd. En het brengt niet direct contante euro’s in het laatje. Dat alleen al is een reden om het maar te laten zitten.  Toch ben ik vandaag begonnen met bloggen en ik raad je aan hetzelfde te doen.  Niet morgen, maar gewoon nu, meteen.

Waarom?

  • Het brengt je in contact met potentiële klanten
  • Het delen van kennis geeft je een expertstatus en het creeërt vertrouwen
  • Hoe meer vertrouwen jouw bedrijf uitstraalt, hoe eerder lezers bereid zijn om van je te kopen
  • Last but certainly not least: hoe meer content op jouw website, hoe beter Google deze zal vinden

 Wat houdt je tegen? 4 Bevrieselementen

Van die heerlijke hersenspinsels (ik noem ze voor het gemak maar even bevrieselementen) die door je hoofd schieten en die je weerhouden te doen wat je zou moeten doen. 

  1. Wie wil er nu lezen wat ik te vertellen heb?
  2. Ben ik wel écht goed in wat ik doe of verkoop ik gebakken lucht?
  3. Ik zou wel willen maar ik heb geen tijd
  4. En waar haal ik de inspiratie vandaan om iedere week een blog in elkaar te knutselen? 


Oef, als ik al deze gedachten op een rijtje zet zie ik pas goed hoe belemmerend ze werken.  En  gedachten zijn over het algemeen niet eens waar! Besef dat goed. 

Jij bént jouw passie, jij weet echt véél meer dan je denkt en ik garandeer je dat er mensen op je zitten te wachten. 

Zelf leren bloggen, of uitbesteden? 

Go for it! Steek er tijd in en kies de beste leermeesters. Niemand kan zo goed verwoorden waar jouw business om draait dan jijzelf natuurlijk. Maar er zijn nogal wat zaken om rekening mee te houden. Tone of voice, zoekwoorden, schrijven voor je doelgroep, actief schrijven, voldoende call-to-actions...en ga zo maar door. 

Besteed je je zakelijke blogs daarom toch liever uit aan iemand met ervaring?

Ik snap je en ik kan je helpen. 

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als iemand dit al voor je heeft gedaan?
 
 Ik kan niet wachten om jou en je bedrijf te leren kennen.  Ik wil weten wat je drijft, waarom je doet wat je doet, waar je expert in bent. Ik heb uren en uren tijd besteed aan het vergroten van mijn blog skills dus ik weet hoe ik jouw bedrijf op de kaart kan zetten.  

Resultaat? 

Misschien niet meteen. Maar door mijn kennis van SEO en Social Media zorg ik ervoor dat steeds meer potentiële klanten je gaan vinden.  Niet door commerciële verkooppraatjes. Daar prikken we inmiddels toch allemaal wel doorheen. En als wij dat niet doen doet Google het wel voor ons.  


Ik zorg ervoor dat jouw expertise en kennis samenkomt met de vraag die een (be)zoeker heeft. Samengevat in een formulie ziet dat er dan ongeveer zo uit:

Kennis x duidelijke zoekvraag =  blog die mensen willen lezen en je klanten gaat opleveren

Benieuwd naar wat ik voor je kan betekenen?